Професия МАМА

Ще се зачудите ли какво пък сега?

Ами да, днес е денят на жената, на мама, на моята майка, на мене си, о и аз съм майка, на две дечица, първото почти на 7, което ме прави мама от 7 години. В банята съм. Това е от малкото останали места, където мога да се уединя, почти… Другото са бягствата ми с колата, обикновено до магазина, ама неуспявам да избягам от гузната си съвест. Та така. Още съм в банята. Задържам се дълго време там, обикновено, когато някой не пищи или не наднича през вратата( в нашия случай едно перде, о да, искам врата на банята, да се заключва отвътре и да е добре шумоизолирана).
Спомням си думите на мама, ще станеш истинска жена,когато родиш. Спомням си себе си, вълнението на този празник, да направя и надпиша каратичка за мама, да подаря най-хубавия подарък. И да видя усмивката на мама. Тя, много не обича този празник, защото е загубила своята майка тогава. Днес гледам иначе на смъртта и вярвам,че моята баба е на хубаво място. Подготвих картичка за мама, рециклирахме хартия и вложихме вътре семенца на цветя, но не успях да й я дам. На место това й подарих букет във фейсбук. Моята майка е модерна и има фейсбук профил и прекарва доста повече време от мен там, и аз така реших да съм „оригинална“.

Отдавна съм излязла от банята. Днес се опитвам да се почувствам по-специална. Мисля си разни неща и искам да ги напиша. Защото така се чувствам добре… Едва два дена по-късно успявам да нанеса мислите си на белия фони и то е защото работя като МАМА…това не ми позволява да разполагам с времето си, защото имам строги работодатели:)

Това е един особен вид професия. Работното време е 24ч в денонощието, т.е. нон стоп. Няма почивен ден. Включва доста задължения, не съм сигурна, че мога да изредя всичко… Сутрин, ставаме, обикновено с детски писъци. Тази сутрин имах до възглавницата едногодишен дребосък с кофичка кисело мляко, в която топи часовника на по-големия си брат. И докато се окопитя какво и как точно се е случило, вече съм на крак. Бързо спасяваме часовника, блузката и пода от киселото мляко. Слагам чая, закуска, подреждаме масата, правим кафе за любимия най-голям мъж. Оправям леглото, обличаме се. Зареждам  пералня (в моя случай почти през ден). Прибирам сухото пране. Успявам да мина през тоалетната на спокойствие. Обикновено малкото човече проявява голям интерес към малката стаичка,в която мама стои, сама!
И това е само началото на деня:)

Професия мама включва готвене, пазаруване, чистене,пране, гладене, подреждане, миене на чинии, къпане, обличане,събличане, преобуване, игра с децата, детска градина, училище,учене на уроци, извънкласни занимания,водене, вземане, 100% внимание какво може да се случи, да си мила и усмихната, раздаваща любов…

Намирам за много неуважително да се омаловажава ролята на майката, като се твърди че, че като си в майчинство или се грижиш за децата – „нищо не правиш“. Ами това нищо ли е по-горе. Защото всъщност мамата е и домакиня, и съпруга, и жена (последното включва да има желанието да прави т.нар. женски неща). А като добавим, че много често се налага и майките да започнат работа, от вкъщи ли в офис…а задачите по работата мама не намаляват…

Нека добавим, че обикновено децата си имат и баща, за когото мамата в ролята си на съпруга, също се грижи. (сега тук някои татковци да не се засегнат, аз просто споделям моята гледна точка, не кавам че бащите нищо не правят.

От финансова гледна точка тази професия е ниско платена. Но пък от Другата, е най-удовлетворяващата, най-учещата, най-трудната, най-хубавата и носеща ми щастие работа, която съм работила. Нямам нищо по-ценно от усмихнати, щастливи деца, или да ги чувам как се смеят.

Тук идва момента да благодаря на мъжа до себе си, задето толкова много ми помага. Да не си помислите, че е много подреден, ами не е, но въпреки всичкото ми мрънкане на тема подреденост вкъщи, все още ме търпи.

Искам също да споделя, че професия мама, изяде почти всичката романтика. Не ни остава време да се разходим под ръка, сами. Но пък за сметка на това, в случаите, когато децата заспят преди нас, имаме възможност да си помълчим, да изгледаме някой филм, да почетем книжка. Но също така никога не ни е скучно:)

Родителството ме научи на много неща всъщност. Интересно е как в училище въобще не ни подготвят за реалния живот. За мен това направи да бъда МАМА и съм горда с това, много щастлива, благодарна. Толкова е обширно, че не мога да го побера в някакви си думи. ТО е за връзката с един мъж, за моите родители, за мене си, за живота, за смъртта на едно място и раждането на нов живот на друго място, за егото, за себеотричането, за притежанието, за отношенията между хората, за общуването с любов, очакванията, разбиранията, чувствата, даряването и получаването на любов…Не съм сигурна,че винаги се справям добре, уча се.

Какво ще бъде, когато децата пораснат, питам се понякога? Предполагам ще се пенсионирам, щастливо и ще получавам огромна месечна пенсия в размерите на осъзнати, щастливи, любящи деца и усмихнати внуци.

Тук искам да вметна, че има жени, които много искат да бъдат мами, но по една или друга причина това не става. Има мами, които са и мама и татко. Има такива, които са готови да осиновяват дете, което според мен е изключително. Един приятел ми каза, че всъщност няма значение, дали е мое или негово, или нейно дете, те всички са наши и ние сме едно. Благодаря му за тези думи. Наскоро научих, че дори е възможно жена да кърми осиновено дете! Какво ще кажете за това! Велика е силата на жената, на майката!

Прочетох какво съм написала и виждам, че доста ми е разхвърляна мисълта, в мое оправдание ще кажа, че бебето не спа спокойно тази нощ. Не търсете логика в това,което прочетохте, опитайте се да почувствате думите ми. И моля, бъдете снизходителни, защото аз съм преди всичко една МАМА. Избрах да бъда такава и то по начина, по който съм и благодаря, че имам такива Учители в лицата на деца, които родих.

Честит ден на Жената! Честит ден на Майката! Честит празник, мамо!

10 март 2015г.

П.С. На днешната дата преди 33 години прекъсва земния път на майката на моята майка. Била е акушерка и е спомогнала за идването на много нови душици на този свят. Може би дори на някои от вас, които четете тези редове. Светла й памет.

А тук няколко цитата:)

„ЖЕните са създадени да бъдат обичани, а не разбирани.“ Оскар Уайлд

„Както обикновено, винаги има една велика жена зад всеки идиот.“ Джон Ленън

Men are April when they woo, December when they wed. Maids are May when they are maids, but the sky changes when they are wives.
William Shakespeare

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/topics/topic_women.html#8QuwovmmF9DDszgB.99

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

One Response to Професия МАМА

  1. Future Health каза:

    Най-прекрасната професия и призвание и изобщо- най-хубаво нещо, което може да се случи на човек.

Вашият коментар

